Twilight suger. (Måste bara lägga till hans texter om det. Del 1/3!)

Hej!

Inom ämnet "Twilight" måste jag bara klistra in en otroligt bra text från bloggmästaren på bilddagboken: AlmightyMalachi.

Jag hoppas innerligt att ni som älskar Twilight, slutar, efter ni läst denna underbara text:

Twilight del 1/3

*suck*


Handlingen:
Tjej gillar kille. Kille gillar tjej. Kille är vampyr. Tjej inte rädd för vampyr. Tjej och kille blir kära.

Jag gick tillbaks och läste gamla recensioner (ja, jag gör sånt) och såg att min Twilight recension inte bara var en utav de sämsta recensionerna jag skrivit, det var bland det sämsta jag skrivit över huvud taget.
DEN SÖG!
Jag blir förbannad när något jag har skrivit inte håller måttet så jag bestämde mig för att skriva om den i mitt nya recensionsformat... jag ska alltså göra en tredelarsrecension av ännu en skitfilm.

I alla fall, det första vi möts av i filmen är ett utav de mest personlighetsbefriade berättarspåren i filmens historia... detta kommer från en kille som har sett Flickan i Källaren.
När jag tänker efter lite så inser jag, det här berättarspåret påminner om det i Flickan i Källaren faktiskt... enda riktiga skillnaden är att det här är sista gången vi hör det i hela filmen fram till slutet. Ehm... folk gav Juno så mycket skit för att hon bara använde sin berättning tre gånger i filmen men den här filmen gör det ju fan ännu värre.

I alla fall, medans hon berättar (jag vet inte riktigt vad hon säger eftersom att jag var för upptagen med att slå huvudet i väggen upprepade gånger för att jag faktiskt satt och kollade på Twilight) så får vi se hur kameran åker genom skogen och jagar ett rådjur eller en älg eller vafan det nu kan tänkas vara.
Sen kommer en varg och äter upp den... ookej?

Istället för att vi ska få någon som helst förklaring så säger Bella (huvudrollen, ja, jag brydde mig faktiskt om att lära mig karaktärernas namn... duktigt va?) något om hennes sanna kärlek sen så får vi se henne stå och stirra rakt ut i tomma intet... eller in i kameran.
Hon hoppar in i en bil och åker iväg och så får vi se ovanifrån hur de åker i bilen, för det har aldrig använts i typ VARENDA JÄVLA BILSCEN I VARENDA JÄVLA FILM NÅGONSIN!
Sen kom självklart titeln till filmen upp...

Jag skulle dock vilja läsa boken enbart för att höra Bella säga "och sedan svävade min själ upp i himlen och jag gled ovanför och kollade ner på bilen som åkte på vägen, sen dök det upp mystiska bokstäver som bildade ordet Twilight..."
Jag vet, jag vet... det är inte med i boken (troligtvis) men nog fan skulle det vara jävligt intressant.

I alla fall så kommer hon fram till... ehm... staden vars namn jag har glömt (så jag kallar den bara för Nilgob) så träffar hon såklart några människor i skolan.
De här människorna är som... jag vet inte hur jag ska beskriva dem, de verkar så onaturligt jävla muntra bara. Det är som att de har överdoserat lyckopiller och sen ändå gått till skolan. Det går bara inte att förstå om man inte har sett filmen.

Det första de gör är att tortera vår protagonist genom att fråga ut henne och komma med kommentarer om hur blek hon är... för det är sånt normala människor gör när de träffar nya vänner.
Fan, nästa gång jag träffar nya människor ska jag också göra det, klaga över minsta lilla egenhet... "vad blond du är", "vad dum du är", "vad bögig du är", "vad ful du är" är fan det enda jag ska gå runt och säga till folk numera.. varför? För Twilight lärde mig att det är okej.








Fan vad jag älskar honom.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0